Dějepis
Pokyny na období 15.-19.6.
Česká kultura na počátku novověkuPokyny na období 25.5-12.6.
Evropa na počátku novověku IIPokyny na období 18.-22.5.
Evropa na počátku novověkuPokyny na období 4.-14.5.
Milí žáci,úkoly zasílejte na email: stepan.kanov@zsnpr.cz
Další kontakty pro dotazy:
Messenger: Štěpán Kanov, Skype: Štěpán Kanov
Podívejte se na materiál k tématu Třicetiletá válka. Své odpovědi zašlete do 14.5.
Děkuji.
Štěpán Kanov
Pokyny na období 23. - 29. 4. 2020
Milí žáci,
každý týden si přidáme nějaká nová témata. Můžete také využít možnosti, že na programu Seznam.cz TV dávají v podstatě každý den ráno (od 7 hod.) a navečer (od 19:30 hod.) kreslený, francouzský, historický seriál "Byl jednou jeden... člověk", kde se střídají témata (ráno starší, navečer novější období) vhodná i pro námi probíranou látku. Dále, kdo má možnost práce na internetu, tak vřele doporučuji www.ctedu.cz. Najdete zde ke všem čas. obdobím stovky zajímavých videí. Jsou tam ale zastoupeny i další předměty, takže to můžete využít i v dalších oborech
Zopakujte si látku o prvních Habsburcích na českém trůně (viz učebnice s. 98-100) a dále pokračujte stavovským povstání, vládou Friedricha Falckého a počátkem vlády Ferdinanda II. (s.100-102). Udělejte si z nové látky stručné výpisky (jen to zvýrazněné). Ze zadu si doplňte do sešitu odpovědi na otázky č. 1 až 6. ze str. 121.
Přehled o plnění zadávaných úkolů formou fotky či scanu přísl. stránky sešitu posílejte na moji školní adresu jaroslav.petrus@zsnpr.cz.
Pokud byste vy či rodiče něco potřebovali zkonzultovat (k tématu výuky), tak mi můžete psát na školní adresu. Využít můžete i mé, školou nastavené konzultační hodiny na pondělí od 13-14h. Závěrem děkuji všem, kteří mi poslali splněný úkol z minula. Zdraví a pohodu přeje J. Petrus
Pokyny na období 14. - 22. dubna 2020
Zopakujte si látku o náboženské reformaci a protestantských církvích (viz učebnice s. 95) a dále pokračujte nástupem Habsburků na český trůn (s. 98-100). Opište si a správně doplňte do sešitu věty z 2.poloviny str. 100.
Tyto splněné úkoly posílejte na adresu jaroslav.petrus@zsnpr.cz (neposílejte už pí Dražanové).
Podrobnější informace mohu poskytnout na výše uvedeném mailu a během školou stanovených konzultačních hodin.
Práce na období 30. 3. – 5. 4.
Milí žáci,
děkuji za dosud zaslané práce. Prosím jen, abyste případné další vypracované přílohy vždy označili svým příjmení. Originály si uchovávejte (zápisy v sešitech, volné listy, dokumenty WORD, vytištěné maily aj.)
Další z probraných celků, který je možné si opakovat, bylo téma Zámořské objevy. Nabízím návodný materiál, jenž by mohl být průvodcem při opakování a kdo by měl zájem může vytvořit koláž obrázků (vlastních, vytištěných) a textů, nalepit vše na papír (např. A3) a po nástupu do školy odevzdat. Koláž by obsahovala informace, jež si připomenete při níže uvedeném opakování.
Objevné cesty a jejich důsledky pro Evropu- opakování
raný novověk
1.Dohledat odpověď
Kteří Evropané kolem 10. století dosáhli břehů Ameriky ?
Jaké země podporovaly objevné plavby ?
Jaké národnosti byl Kolumbus a ve službách jaké země vyplul ?
Co chtěl Kolumbus objevit ?
Co byly karavely ?
Do Indie doplul da Gama nebo Díaz ?
O jaké zboží ze zámoří byl v Evropě zájem ?
Kdo byli konquistadoři ?
Co je Machu Picchu?
Kde se nacházela říše Aztéků ?
2. Práce s mapou
1. Poloostrov, ze kterého vyplul Kolumbus.
2. Mys Dobré naděje
3. Říše Inků
4. Přední Indie
5. Magalhaesův průliv
6. Filipíny
7. Apeninský poloostrov
8. Skandinávský poloostrov
9. Britské souostroví
10. Černé moře
11. Egypt
12. Atlantský oceán
13. Arabský poloostrov
14. Řecko
15. Malá Asie - Turecko
3. Umět vysvětlit
- příčiny zámořských objevných cest
- výdobytky vědy a techniky
- představy o podobě Země
- význam námořních velmocí
- osobnosti mořeplavců
- přínos cest pro Evropany
- indiánské civilizace
- hospodářské a společenské změny v Evropě 15. a 16. století
Práci si rozdělte na dvě části, stejně jako máte v týdnu dvě vyučovací hodiny.
Hodně úspěchů.
K. Dražanová
Renesance, reformace - dobrovolná opakovací a procvičovací práce (případně poslat jako vyřešenou samostatnou přílohu k mailu katerina.drazanova@zsnpr.cz, v příloze uvést příjmení žáka a třídu), případně si do sešitu udělat poznámky z toho, co žák nevěděl a musel dohledat v příslušné kapitole v učebnici a dohledávat na internetu (je to práce do konce března). S učivem vpřed nemusíme, je důležité, aby probrané učivo žáci ovládali a dalo se později rozvíjet.
Dobrovolná opakovací a procvičovací práce
Habsburkové na českém trůně, kolonie (myšleno po zámořských objevech)
K opakování využijte tzv. „doplňovačky“ za jednotlivými kapitolami, správné řešení naleznete vždy v učivu příslušné kapitoly, jež doplňovačce předchází, dále si znalosti ověřte na s. 119 – 120 v učebnici, odpovědi na otázky můžete elektronicky zaslat na mailovou adresu třídního učitele.
V atlasech (dějepisných mapách na webu) si prohlédněte velikost území habsburské monarchie v době nástupu Habsburků na český trůn, můžete si číst o rozvoji města Prahy v době vlády Rudolfa II.
Sledujte pořady veřejnoprávní televize a rozhlasu a doporučené stránky např. elektronická učebnice Fraus, www.dejepis.com.
INFORMACE |
---|
Bakaláři - přihlášení |
Bakaláři - návod pro rodiče |
ZŠ Nad Přehradou |
Jsme členem Sítě přidružených škol UNESCO |
Kroužky.cz |
Zajímavosti |
---|
Školní skleník |
Nedílnou součástí naší školy je skleník. Ten je rozdělen na pracovnu, ve které probíhá výuka a konkrétní práce žáků s rostlinným materiálem a část studijní, kde se děti učí poznávat běžné i exotické rostliny. |
OP JAK |
Operační program Jan Amos Komenský pro ZŠ Nad Přehradou |
Digitalizujeme školu |
Vybavení škol digitálními technologiemi z komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace z Národního plánu obnovy |
Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy |
Naše škola je od 1. 1. 2022 zapojena do projektu „Doučování žáků škol“ – realizace investice 3. 2. 3. Národního plánu obnovy. |