Český jazyk
Český jazyk a literatura – 9.ročník
Týdně 2 hodiny mluvnice, 1 hodina literatury, 1 hodina slohu
Učebnice Fraus
Mluvnice
Hlásky, samohlásky, souhlásky, druhy hlásek, slabikotvorné souhlásky, slovo, stavba slova, slova nadřazená, homonyma, pravopisná pravidla, tvarosloví , mluvnický a slovní význam, slovní druhy, větné členy, věta, věta jednoduchá, souvětí, věty vedlejší, druhy souvětí,……………………………………
Literatura
Literární pojmy, doporučená a výběrová četba, knihovna a její funkce, elektronické knihy, knižní trh,
literární druhy a žánry, drama, činohra, divadla kolem nás, KMD, vlastní literární tvorba, literární osobnosti, ilustrace ke knižní tvorbě,………………….
Sloh
Stylistické útvary, stylistické úrovně, vypravování události, popis uměleckého díla, úvaha nad současným problémem, umění se vyjádřit jasně a srozumitelně, emailová komunikace,……….
A mnoho dalšího jsme se už naučili a ještě se zdokonalíme!!!!!
___________________________________________________________________________________________________
Školní rok 2019 - 20
Pokyny od 20.5. do 27.5.Výuka přes skype a materiály s úkoly na classroom. Prověřování teorie o jazycích, staroslověnština v našich dějinách. Procvičování složitých souvětí, neohebných slovních druhů.
Zájmová četba. Drama v 19.století
____________________________________________________
Pokyny na období od 11.5. do 19.5.
Výuka přes skype a materiály s úkoly na classroom.
___________________________________________________
Pokyny na období od 29.4. do 7.5.
_____________________________________________________
Pokyny na období 21.4. - 28.4.
Od 20.4. jsou na Classroomu řešení jazykových rozborů a procvičování vyjmenovaných slov. Úkolem je samohodnocení a zaslání zpětné vazby. Na výuku on-line byly úkoly sděleny na Skypu. Nadále pracujeme nad úvahami, verši básníků i vlastní tvorbou.
_____________________________________________________
Pokyny na období 14.4. - 21.4.
Zadání je opět na classroomu. Opakujeme vyjmenovaná slova a dále Vás čeká komplexní jazykový rozbor. Způsob zpracování a řešení je uvedeno v pokynech. Už je v mém přehledu vidět, kdo pracuje soustavně a vzorně se vzdělává. Ve čtvrtek je skype. Individuálně řeším dotazy na složitější otázky. Chválím ty, co procvičují navíc učivo, ve kterém cítí nejistotu. Z literatury posílejte řešení poslechu a nový úkol je tvořivý, každý bude originální. Skvělé jsou Vaše úvahy na článek, který jsem poslala přes skype. Všichni, kdo se zodpovědně a pravidelně připravujete, máte můj obdiv. Díky i všem Vašim blízkým, kteří v učení pomáhají.
Připomínám heslo do Classroomu zní: ywbw2s6. Jak se přihlásit najdete v starších textech webu naší třídy (mimo dělení po předmětech).
_______________________________________________________
Pokyny na období 6.4. - 14.4.
Zadání je na classroomu. Úkolem je tentokrát poslech s otázkami.
Cesta k audioukázce je následující: webové stránky školy --> třídy --> pod třídami studijní materiál --> můjRozhlas.cz hry a četba -->Doporučujeme -->Toulky českou minulostí--> 1194.díl
______________________________________________________
Pokyny na období 30.3.-5.4.
Vše je v classroomu. Poslala jsem i informační mail o skypu.
Díky, Třídní.
_______________________________________________________
Pokyny k práci na období do 29.3.:
obecné okruhy se studiu zůstávají stejné
je čas dopracovat všechny dokumenty, učit se verše, dopsat úvahu
v dalším období bude práce stanovena na týden (další etapa studia tedy od 30.3.)
pracujete moc pěkně a chápu, že někteří máte s přeposíláním technické obtíže
v classroomu budeme pokračovat
čtěte si knížky (v papírové podobě stále existují)
Český jazyk
Mluvnice
- Souvětí
- Pravopis
- Tvarosloví – slova ohebná i neohebná
Literatura
- Romantismus – literární směr a autoři čeští i světoví
- Osobnost a dílo K.H. Máchy
- Opakování probraných literárních pojmů
Sloh
- Slohový útvar úvaha – teorie podle učebnice
- Vlastní zpracování úvahy (témata viz poslední hodina slohu)
Podrobnosti k zadání
- Veškeré procvičování, výpisky a další podklady si shromažďujte, pište do školních sešitů, vytvořte si portfolio materiálů
- Využívejte učebnici, webové stránky nakladatelství FRAUS, elektronický slovník literárních pojmů
Kontakt na vyučující: katerina.drazanova@zsnpr.cz (slouží pro kontakt se zákonným zástupcem i se žákem, pokud má žák problém s pochopením konkrétního učiva, k zaslání vypracovaného úkolu – např. slohové práce)
Zatím je práce zadána na dny do 19.3.2020. Podle aktuální situace budou pokyny další.
INFORMACE |
---|
Bakaláři - přihlášení |
Bakaláři - návod pro rodiče |
ZŠ Nad Přehradou |
Jsme členem Sítě přidružených škol UNESCO |
Kroužky.cz |
Zajímavosti |
---|
Školní skleník |
Nedílnou součástí naší školy je skleník. Ten je rozdělen na pracovnu, ve které probíhá výuka a konkrétní práce žáků s rostlinným materiálem a část studijní, kde se děti učí poznávat běžné i exotické rostliny. |
OP JAK |
Operační program Jan Amos Komenský pro ZŠ Nad Přehradou |
Digitalizujeme školu |
Vybavení škol digitálními technologiemi z komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace z Národního plánu obnovy |
Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy |
Naše škola je od 1. 1. 2022 zapojena do projektu „Doučování žáků škol“ – realizace investice 3. 2. 3. Národního plánu obnovy. |