Dějepis
Od 5.5.2020
Deváťáci,
v následujícím období se budu vás snažit provést poválečným obdobím a vývojem ve druhé polovině 20.století. Dobře se nám bude pracovat přes googleClassroom, na který jste zvyklí.
Pro všechny, kteří již mají účet/email od googlu, nebo si jej mohou založit. Po registraci se Vám v pravém horním rohu zobrazí několik ikon k Vašemu účtu (gmail, disk, fotky, CLASSROOM - toto zvolíte). Následně by se mělo objevit dialogové okno požadující přístupové heslo do kurzu. Heslo zní: kes3tkk . Po zadání hesla byste měli být vpuštěni dovnitř - kurz se jmenuje Moderní dějiny. Máte tam vytvořen úkol s komentářem. Termín odevzdání jsem zatím nezadala, ale po 15.5. bychom se měli v učivu posunout. Pokud budete mít dotazy, dejte vědět.
K. Dražanová
Pokyny na období 23. - 29. 4. 2020
Milí žáci,
každý týden si přidáme nějaká nová témata. Můžete také využít možnosti, že na programu Seznam.cz TV dávají v podstatě každý den ráno (od 7 hod.) a navečer (od 19:30 hod.) kreslený, francouzský, historický seriál "Byl jednou jeden... člověk", kde se střídají témata (ráno starší, navečer novější období) vhodná i pro námi probíranou látku. Dále, kdo má možnost práce na internetu, tak vřele doporučuji www.ctedu.cz. Najdete zde ke všem čas. obdobím stovky zajímavých videí. Jsou tam ale zastoupeny i další předměty, takže to můžete využít i v dalších oborech
Zopakujte si látku o konci 2.sv.války (s. 68-70) a nově se seznamte s poválečným uspořádáním Evropy, bipolárním rozdělením světa (2 supervelmoci - SSSR a USA) - viz str. 76-78. Udělejte si z toho stručné výpisky (jen to zvýrazněné) do sešitu. Ze zadu si tam odpovězte na otázky č. 1 až 5 ze str. 124.
Přehled o plnění zadávaných úkolů formou fotky či scanu přísl. stránky sešitu posílejte na moji školní adresu jaroslav.petrus@zsnpr.cz.
Pokud byste vy či rodiče něco potřebovali zkonzultovat (k tématu výuky), tak mi můžete psát na školní adresu. Využít můžete i mé, školou nastavené konzultační hodiny na pondělí od 13-14h. Závěrem děkuji všem, kteří mi poslali splněný úkol z minula. Zdraví a pohodu přeje J. Petrus
Pokyny na období 14. - 22. dubna 2020
Zopakujte si úplný konec 2. sv. války (viz učebnice s. 69-70). K procvičení využijte kalendář 2.sv.v. (s.74) a opakování - otázky (s. 75). Nově se seznamte s poválečným uspořádáním Evropy i světa (s. 76-77).
Tyto splněné úkoly posílejte na adresu jaroslav.petrus@zsnpr.cz (neposílejte už pí Dražanové).
Podrobnější informace mohu poskytnout na výše uvedeném mailu a během školou stanovených konzultačních hodin.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Deváťáci,
v první etapě jste měli průběžně procvičovat probrané učivo, zadala jsem Vám i odkazy na webové stránky, jež se zabývají moderními dějinami a jsou doporučeny i MŠMT.
V druhé etapě si můžete prověřit znalosti na konkrétně zadaných otázkách. Odpovědi je možné zaslat jako přílohu k mailu (katerina.drazanova@zsnpr.cz), kterou nezapomeňte označit příjmením, třídou a předmětem.
Držím palce při přípravě na zkoušky a rozšiřování všeobecného přehledu.
S pozdravem
K. Dražanová
Opakování znalosti z dějin 2. světové války
1. Seřaď časově následující bitvy (písmena):
a) bitva o Dukelský průsmyk,
b) bitva o Británii,
c) bitva u Stalingradu,
d) útok na Pearl Harbor
2. Doplň věty:
a) Vylodění spojenců proběhlo v roce…
b) Vrchním velitelem čs. vojsk v SSSR byl…
c) Druhá světová válka začala… (den, měsíc, rok)
d) Jan Opletal byl…
e) Atentát na R.Heydricha byl spáchán v roce…
3. Odpověz:
a) Kdo rozpoutal druhou světovou válku?,
b) Kdo byl vítězem druhé světové války?
4. Ze slov vytvoř šest logických dvojic:
Gabčík, Lidice, Osvětim, Kursk, Žukov, Mussolini, Heydrich, Hirohito, Terezín, Stalingrad, Kubiš, Patton
5. Spoj druh zbraně a místo bojů:
tank, letadlo, loď / La Manche, Midway, Kursk
6. Vysvětli pojmy:
ghetto, protektorát, Gestapo
7. Kde se nachází (co nejpřesněji):
Tobrúk, Stalingrad, Normandie, Lidice, Pearl Harbor
INFORMACE |
---|
Bakaláři - přihlášení |
Bakaláři - návod pro rodiče |
ZŠ Nad Přehradou |
Jsme členem Sítě přidružených škol UNESCO |
Kroužky.cz |
Zajímavosti |
---|
Školní skleník |
Nedílnou součástí naší školy je skleník. Ten je rozdělen na pracovnu, ve které probíhá výuka a konkrétní práce žáků s rostlinným materiálem a část studijní, kde se děti učí poznávat běžné i exotické rostliny. |
OP JAK |
Operační program Jan Amos Komenský pro ZŠ Nad Přehradou |
Digitalizujeme školu |
Vybavení škol digitálními technologiemi z komponenty 3.1 Inovace ve vzdělávání v kontextu digitalizace z Národního plánu obnovy |
Realizace investice 3.2.3 Národního plánu obnovy |
Naše škola je od 1. 1. 2022 zapojena do projektu „Doučování žáků škol“ – realizace investice 3. 2. 3. Národního plánu obnovy. |